Gezond ontbijt

Begin met een gezond ontbijt en voel u de gehele dag door fit!

Traditioneel Europees ontbijt

In de ochtend veroorzaken enkelvoudige suikers (bv. brood, suiker, gezoete ontbijtgranen, zoet beleg, crackers, etc.) een onmiddellijke stijging in de suikerspiegel, die boven de ideale waarden uitstijgt. Hierop reageert het lichaam met als gevolg daling van de suikerspiegel onder het ideale niveau.

De gevolgen daarvan zijn: 

  • opslag van vet;
  • een verlaagde suikerspiegel; 
  • het verlangen naar meer koolhydraten.

Het lichaam is uit balans!
Dit patroon herhaalt zich vaak meerdere malen per dag en zo komt u terecht in een vicieuze cirkel.

Ontbijt overslaan

Door het overslaan van het ontbijt zakt de suikerspiegel onder de ideale waarden. Het energieniveau daalt en er kan een hongergevoel ontstaan. Om de honger te stillen en de energiedip te overwinnen, worden er vaak enkelvoudige suikers genuttigd (bv. koffie of thee met suiker, een koekje, etc.).

Deze  veroorzaken een onmiddellijke stijging in de suikerspiegel. Net als bij het traditionele Europees ontbijt veroorzaakt het overslaan van het ontbijt een daling en stijging van de suikerspiegel.

De gevolgen daarvan zijn:

  • opslag van vet; 
  • een verlaagde suikerspiegel; 
  • het verlangen naar meer koolhydraten.

Het lichaam is uit balans!

Dit patroon herhaalt zich vaak meerdere malen per dag en zo komt u terecht in een vicieuze cirkel

Uitgebalanceerd ontbijt gebaseerd op eiwitten

Een dergelijk ontbijt voorziet het lichaam van alle vitale voedingsstoffen en energie zonder de bloedsuikerspiegel en insulineniveau te verhogen. Het helpt gedurende de dag koolhydraatafhankelijkheid te vermijden.

Op deze manier blijft de eetlust onder controle en verdwijnen hongeraanvallen voor koolhydraten (snacks, chocolade, gebak, junkfood, frisdrank, etc.). Tevens gebruikt het lichaam bij gecontroleerd calorie inname, zijn eigen opgeslagen vet voor meer energie.

Wilt u graag meer informatie over Herbalife’s ideaal ontbijt, neem dan contact met ons op.